Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 25 mars 2018

Dagens blomma går till...

... nån som behöver lite uppmuntran :).
Och då menar jag lite, för blomman är bara ca 4 cm hög.
Materialet?...

Nån som känner mig men inte visste vad "garnet" var föreslog kassettband.
Och nära nog.
Materialet är antagligen nåt lika starkt men så mycket smalare, bara en knapp millimeter tjock.

Bandet hittade jag vid stallet.
På ridplanen nerfrusen i snön och isen, men så pass upptinad att jag fick upp det därifrån.
Det blev en pytteliten början till ett nystan som jag tog med mig hem.
Från början lade jag det bara i fickan för att slänga det i nån sopsäck i stallet, men sen glömde jag det och hittade det först när jag var hemma.

Ett band som troligen funnits i ett sorts nät som stora balar är inpaketerade i ibland, alltså inte inplastade balar utan en annan sorts inpaketering...

Hur som helst.
Jag hade Barbiehatten i färskt minne, som jag gjorde av ett reklamkassettband.
Så jag tänkte kanske eventuellt...

Och så idag letade jag fram en lämplig virknål och så blev det så här. Och jag hade trevlig terapi :)!

Kanske jag ger det tillbaka till stallägaren om jag lyckas sätta fast blomman på nåt större, kanske på en läderbit, så man kan ha det som ett hängsmycke ;).
Skämt åsido, men det var roligt. Och det kostar inget :)

Hoppas ni hittar nåt att pyssla med, när andan faller på!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar