Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 2 februari 2018

Röd måne eller blå måne, nej blek måne...

... var det i morse när jag körde till jobbet.

Jag såg den inte till först, så blek var den, och så mycket dis/dimma framför.
Men plötsligt var det nåt som störde mig i ögonvrån. Men jag fick köra ett par kilometer tills vägen vände "rätt" väg igen så jag såg månen mellan träden.

Och sen såg jag i backspegeln hur himlen blev kraftigt färgad vid molnkanten mot den sida där solen skulle stiga upp.

Sen fick jag övertala mig själv att hålla mer koll på vägen i stället.
För det var fortfarande rätt halt. Och om man tappar koncentrationen ens en liten stund och kanske hamnar en halvmeter närmare diket än man tänkt sig så kan man bli så överraskad då man märker det att man gör en lite för stor manöver med ratten och vips har man en otrevlig sladd att reda upp.
Det är värre än skarvsladdar det...

Jag gillar inte hala vägar.
Men bor man ute på landet så får man så lov att gilla läget istället.
Och köra försiktigt.

Och så får man ju njuta av naturen.
Hitta tröjmönster i skogen, på åkrarna, på himlen...
Planera nästa handarbetsprojekt... som man sen ändå inte hinner göra.

Planeringen gör i alla fall gott åt själen.
En del av skapandet det också.
Fast det aldrig syns nåt resultat.

Ha ett bra veckoslut, med mycket av det som ni mår bra av! :)

1 kommentar:

  1. Vissa planeringar måste mogna lääänge, vem vet vad det blir. Men bilden var speciell/fin!

    SvaraRadera