Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 9 februari 2018

Rätt etikett på saker och ting...

... kan vara bra att ha för att hitta det man söker sen... t.ex. en potatissmiley som den här på bilden (fast han ser besynnerlig ut, sur? glad? småelak? bitit i en citron?).
Tyckte den var lite finurlig när jag såg den i potatisbunken...

Hur som helst. Ordning och reda i t.ex. frysen blir det om man har etiketter på burkarna och påsarna. Då behöver man inte känna och väga i handen och eventuellt öppna för att veta vad paketen innehåller. Ibland faller etiketterna bort och då hittar man dem på bottnen av frysen när man frostar av...

Men hur som helst, sa jag.
Ordning och reda här på bloggen har jag försökt börja jobba med.
Och sätta lite etiketter på inläggen.
Det vanligaste etiketterna hittar man i en grupp med olika stora ord här till höger, olika stora bokstäver alltså. Trycker man t.ex. på "garn" så hittar man ett antal inlägg som handlar om garn.
Men jag tror det funkar nästan lika bra att använda sökfunktionen som jag har lite högre upp till höger. Om man skriver in "garn" där borde det komma fram t.om. fler inlägg som på nåt sätt har med garn att göra...

Alltid funkar det inte som man vill.

Jag började i tiderna sätta etikett på allt jag skrev här, men det blev helt fel. Både på etiketter och ordning... Sen slutade jag plötsligt med etiketterandet.
Nu har jag börjat gå igenom och sätta etiketter igen.
För det är ju onekligen lättare så om nån söker vad jag skrivit om målandet, eller om konst....
Hästar finns det mycket om, men jag har fortsatt med de funderingarna i en helt annan blogg, som jag också hänvisar till här uppe till höger, mina tankar om hästar...

Ordning och reda är inte min starka sida.
Inte som många ser det.
Men ordning kan definieras så olika.
Organiserat kaos...
Mitt arbetsbord på jobbet borde få etiketter lite här och där...
Ska väl ta en dag när alla andra är vinterlediga och så städar jag opp, kategoriserar, arkiverar, mappar, plastfackar och så vidare... Men det tar tid att tänka igenom, för där kan man inte bara slänga, ifall man behöver ha en viss utredning om ett halvt år, fast den bara är skriven på en halv A4 med blyerts...

Intressant med ordning och reda.
Vi återkommer! :)
Ha det bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar