Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 29 januari 2018

Ice age -associationer...

... eller hur? :)
Det var när jag hämtade posten häromdagen och gled iväg på sparkstöttingen längs vår gårdsväg så hejdade jag mig här just. Det var nåt bekant över det här, men vad? Massor av is och så ett eklöv...
... javisst ja, Ice Age! Men var är ekorren? :)

Och sen kom veckans nonogram (se länk till tidigare inlägg om det här) med posten.
Spännande, ska jag klara av det den här gången eller fastnar jag med hjorthornen i trädgrenarna så det blir bara rådd som senast?
Jag började på, men sov visst mitt i, det var lördagkväll och gladiatorerna härjade i tv-rutan i andra ändan av huset, och så vips vaknade jag och märkte att jag lyckades fylla i det mesta i alla fall i nonogrammet, men vad blev det?

Det såg först ut som ett ansikte i full storlek, med liten mössa på huvudet med liten tofs, men ansiktet saknade ögon och näsa. Det fanns några rutor som kunde föreställa en mun, men tveksamt...

Och så plötsligt såg jag: det var ett ekollon, mera Ice Age igen!

Nåja, nu återstår att se om det är nåt helt annat när lösningen kommer i nästa veckas tidning.
Kanske det i alla fall är Snövits ansikte som familjens yngsta föreslog när jag var halvvägs.
Och jag minns ju när det som jag tyckte blev en schäfer egentligen skulle vara en söt katt med huvudet på sned och hjärtformade ögon...

Så kanske ekollonet blir en solnedgång, man vet aldrig...

Intressant med sånt huvudbry i alla fall.
Bara jag skulle minnas att stretcha nacke och axlar efteråt, för jag spänner mig så in i vassen när jag håller på, speciellt om jag råkar somna mitt i.....

Ha en bra start på veckan! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar