Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 2 oktober 2017

fredagsmys med virknål...

... lite fria funderingar börjandes med tre luftmaskor...
Tanken var nåt festrelaterat tangerandes med talet fem.
Så det blev en fem-stjärna med luftmaskekrusidull runt om.
Lite som en prisrosett på en dressyr- eller hopptävling...

Trevligt fredagsmys.

Men tyvärr märkte jag att jag är så inne i det jag gör när jag börjar med såna projekt så jag spänner armar, händer, nacke, ögon och allt.
Vilket betyder att jag ofta får en lätt huvudvärk till sist.

Inte bra.

Borde kanske göra sånt oftare så jag inte är så "spänd inför uppgiften" :)?
Och så förstås tänka på bra belysning, bra position, inte stressa, små mikropauser osv...

Hur gör andra handarbetare när de håller på med nåt pilligt?
Hur klarar de av uppdraget utan att få "baksmälla"?

Som t.ex. den här tjejen (virkad polisbil med skumgummiinnehåll) (litet youtubeklipp på samma polisbil) som virkade en hel polisbil (!!) i naturlig storlek (!!!).

Nåja, hon tog tre år på sig för projektet och gjorda annat däremellan förstås, men ändå...

Kanske man kan träna upp sig för det här också. Just att man gör det på rätt sätt så man inte får problem...
Någon polisbil bryr jag mig inte om att virka just nu.
Inte i naturlig storlek åtminstone...

Men kanske nån annan crazy idé dyker upp snart?
Ha en bra vecka!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar