Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 7 oktober 2017

Fästlig lördagmorgon...

... blev det idag.
Måste stiga upp tidigt eftersom "nån" skulle till lördags-skola den vanliga vardagstiden.
Sen fanns det lite extra tid innan man "måste" göra de vanliga lördagssysslorna.
Så mitt i allt tog jag tjuren vid hornen och satte det här framför näsan, tog fram sax, stoppnål och mycket tålamod.
 
... och se, bara efter nån halvtimme så var de olikfärgade maskarna avskilda från resten av garnkreationen, och de skulle inte ställa till mer trubbel eller ångest.

Så nu får jag tillåtelse av undertecknad att påbörja ett nytt garnprojekt om jag vill.
OM jag vill!!?!!
Men faktiskt så charmade de här garnfärgerna mig så pass ännu (har emellanåt varit alldeles fruktansvärt trött på dem) att jag tror jag ska sikta på att få sommartunikan (ska det faktiskt bli en sån?) färdig i höst :).
 
Har nog planer på en höst/vintertunika med höghals...
Så det gäller att smida med de här sommargarnen medan det är på plus ute.
 
Ha det gott!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar