Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 9 oktober 2017

Garn som en boll men inget nystan...

... för det här är inte nystat, det är bara "torrtovat" i handen när jag skulle slänga bort garnstumparna som blev över när jag hade den fästliga lördagsmorgonen jag skrev om.gar

Men man kunde ha det på en konstutställning och sätta ett lämpligt namn på det och så skulle konstbesökare få beundra och begrunda och tycka att oj, vad hon är finurlig! :)

Ibland när jag läser om konstutställningar så har det varit lite så.
Jag har kollat in utställningsföremålen och läst vad konstnären tänkt och så har jag lett igenkännande för mig själv: men det där har jag ju också tänkt att man kunde göra, men ingen här skulle ju tycka det är ett dugg finurligt...  och så där skulle jag också vilja testa använda material, men här skulle ingen tycka att det är nån vits med det... det där är ju bara skräp och rester och...

Men tiderna förändras...
Bra är väl det, på sätt och vis...
Läste om en ung konst(studerande)-när som stickat en tröja av dagstidningar.
Det är ju verkligen non-woven ala sjuttital...
Roligt i alla fall med folk som vågar testa såna där udda saker... kanske bara för att det är kul.
Och kanske som ett litet ställningstagande vad gäller "ta hand om miljön" osv.

Ha en bra dag! Vad ni än sysslar med idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar