Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 20 april 2018

Linden(s) vår...

 ... ser höstlik ut.
I vintras (tänk att man kan säga så nu - för nu är det vår!!) när jag tog en skidtur lite längre ut på skaren bortåt skogen till så såg jag något konstigt fastfruset i snödrivan... ... och jag måste skida närmare för att se vad det var.
Jo, där långt borta "på andra sidan slätten" var just ett sånt här blad med tillhörande små ulliga bollar fastfruset i skaren :).
Först kände jag knappt igen det, det såg så bekant ut men var hade jag sett det förr?

Lindarna!

Nåja, det är ju inte alls konstigt att det har blåst ditut. Om vinden varit förlig, som det kanske heter.

Men en sak tagen ur sitt sammanhang kan orsaka huvudbry.
Som att se en arbetskollega ute på stan i helt andra kläder än arbetskläderna.
Eller att se en stallmänniska på nån fest iklädd spets och volang och fin håruppsättning.
Vem är det där? Ser så bekant ut men får hen inte placerad?!
Nä, just det, svårt att placera dem nån annanstans än i "sitt fack".

Nåja, nu är det här inget allvarligt åsiktsinlägg.
Jag har varit ute och räfsat tills skymningen började ge sig till känna.
Och lyssnat till spovar, tofsvipor, tranor, svanar, bofinkar, trastar, koltrasten framför allt, och så mycket andra ljud.
Vår!

Ha ett bra veckoslut! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar