Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 19 februari 2015

Det är roligt att fantisera om nya projekt och starta upp dem. Men det är värre att fullfölja projekten, göra dem färdiga för användning. På tal om det jag skrev i förra inlägget.

Minns när jag en gång för länge sen pratade om handarbeten med min faster som också älskar att hitta på egna projekt. Hon sa: men det är viktigt att färda dem också, så man inte har en massa halvgjort. Och det stämmer förstås. Inte bara för att få saker gjorda, men också det där att det inte alltid är så enkelt den där sista finishen. Man kan hamna på att riva upp, ändra planerna, tänka om, i värsta fall ångra hela projektet och inse att det inte var en så värst bra idé. Men också det, att man ser att det går att få det klart, klart för användning.

Tänkte jag då igår som rev upp ärmarna och tänkte om.
Bara jag kan ha den nu då, ens några gånger, så jag kan vara nöjd med det jag tänkt och planerat och gjort...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar