Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 31 januari 2023

Blev någon nyfiken på förra inläggets skönhet?...

... så kommer länken till duken/disktrasan/svettduken(till gymmet :D!) eller cikoriaduken här (klick).
Och här kommer originalbilden som jag tog av den (nästan) färdiga blåa duken.

Den ska fuktas/sträckas/spännas och kanske få en kant, eller fästas på nåt, vet inte vad än, men annars så ser man ju nästan vad det är. Storleken stickad i det här rätt tunna bomullsgarnet blev ca 25 x 25 cm.

Sååå roligt att sticka nåt sånt här smått igen. Det blev lite fusk i mitten, jag har inte så smidiga fingrar mer så det där att börja med fyra strumpstickor, 2 maskor på var, och inte tappa nån maska, det blev lite väl tufft. Det gick nog, men blev inte så snyggt, så jag drog ihop det lite samtidigt som jag fäste tråden där i mitten. Lite fusk kan godkännas.

Om ni undrar angående det där med disktrasa eller svettrasa till gymmet så är det nog billigt-garn.net som har just den sortens humor. Och varför kunde inte disktrasan vara spetsmönstrad om man ändå ska ha en disktrasa stickad i bomull. Nu är jag ingen vän av såna disktrasor - än - men tanken är helt ok, tycker jag.

Nåja, nu har jag lyckats svamla ett inlägg till om samma sak. Men så lärde jag mig också lite mer om min nya dator :). Win - win, som det brukar heta.

Hoppas ni hittar nåt att se som en liten vardagsseger, kanske att springa i trappan, eller göra lite extra många mikropauser, så kroppen mår bra? Det finns många sätt att sätta ett plus i kanten fast det är grå vardag. Ha det gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar