Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 28 januari 2023

Torgvantar för datorjobb...

 ... kommer väl till pass än en gång med dessa besynnerliga hårda vinande vindar som gör det såååå kallt inomhus trots nästan plusgrader utomhus.

Vad dessa hårda vindar beror på kunde jag skriva en hel bok om, känns det som. Jag minns att jag någonstans läst att en fjärils fladdrande (eller inte fladdrande) i regnskogen på andra sidan jordklotet har inverkan på vårt väder här på norra sidan jordklotet. Så vad ska inte all skövling av skogar överallt ha för inverkan på stormarnas tillkomst och styrka...

Men hur som helst. Det kan vara hur varmt som helst på jobbet, men sätter man sig vid datorn, vid fönstret, och skriver en stund, så har man snart iskalla händer.

Eller kan det också ha att göra med stela axlar, spänd nacke, och alltför lite mikropauser? Visst. Det inverkar också, men sätter man handen mot fönsterkarmen känner man den kalla luften där. Otäta fönster inte bra, men lagom mycket drag med frisk luft är bra. Så att hitta det där lagom...

Nåja, ikväll ska jag för ovanlighetens skull på konsert. Återstår att se hur sittplatsen är i förhållande till ventilationen i salen... Har nog planerat varmt runt hals och speciellt i nacken. De maskinella ventilationssystemen är nog bra och nödvändiga, men råkar man hamna mitt i det blåset är det inte roligt. Däremot är det uttryckligen blås som jag är ut efter att få höra under hela konserten. Både träblås och bleckblås av många varierande former och toner, ackompanjerat av en ansenlig mängd slagverk och någon elgitarr. Ska bli intressant.

Det här inlägget kunde ha varit reklam för ett nackvänligt ventilationssystem eller för tillverkare av torgvantar, eventuellt också lämpligt garn. Men det är det inte. Det är bara jag som låter fingrarna få lite motion över tangenterna medan jag ser ut på snöyran. Jag förväntar mig att den slutar snart och att solen kommer fram, så jag kan ta mig en tur till någon hästhage och mocka lite skit och mata in lite morot i den hömumsande mularna.

Ha en bra fortsättning på dagen! Håll er varma, friska, slappna av i axlarna, andas... Vi återkommer!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar