Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 30 januari 2023

Ett handarbete är sgs klart...

... vilket man ju borde fira eftersom det inte sker så ofta. Men nästan klart kanske inte räknas...

Det var ju bara det att jag har ny dator och har ännu inte kommit underfund med hur jag vill överföra bilder från telefonen till datorn. Man vill ju ogärna bli uppkopplad på nåt konstigt sätt, även om det ju är rätt omöjligt härefter att inte vara uppkopplad... 

Hmm. Nu kom jag på hur jag kunde göra. Den här bilden härnedan är fotad med datorkameran av min telefonskärm, där jag har fram den bild jag ville ha med här i bloggen. Varför ska man göra det enkelt om man kan göra det svår? Hehehe...
 

Så vad är det då?

Jo översta bilden är en cikoria som dök upp i gräsmattan under fågelbordet för x antal år sedan. Jag blev överförtjust i blommorna, de lite kantiga blombladen, och färgen.

Nedersta bilden är ett foto på en stickad duk som jag plötsligt såg mönstret på när jag kollade in billigtgarn.net (som jag följer och läser och skrattar åt). Hon hade hittat en gammal duk, tror jag visst det var, och då menar jag gammal. Mönstret klurade hon ut på nåt sätt... Äh, jag måste skriva ett nytt inlägg om det här, ta reda på, länka osv. Så ni har möjlighet att kolla in hennes mönsterarkiv, helt otroligt omfattande och unikt.

Men jag ramlade över ett litet nystan blått bomullsgarn på ett loppis, och visste genast att det där passar till en blå cikoriaduk á la billigtgarn.net.

Som sagt, det här måste jag skriva ordentligt om, jag hade bara sån skrivklåda just nu att jag måste göra ett utkast genast... ni vet, skryta om sånt man fått (nästan) färdigt... Så sällan det händer så...

Hoppas ni hittar nåt trevligt att skriva om, tänka på, syssla med, mitt i vardagen. Ha det gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar