Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 6 februari 2023

Mera spetsmönster på önskelistan...

 ... fast det finns nog massor av den sorten. På samma ställe som jag hittade det förra, billigt-garn.net , eller på många andra ställen också, för den delen.

Bilden däremot, är inget färdigt mönster, men kunde förstås bli. Fotot verkar kanske lite klurigt. Men det är vanligt gräs som blommar, framför en silverfärgad bil. Jag tyckte det var fint, fast fotot har ju inte den önskvärda skärpan så man får fantisera lite...

Jag sökte faktiskt efter ett nytt stickmönster igår. Det bara kliade så väldigt i fingrarna så jag måste. Och billigt-garn gjorde mig inte besviken. Jag hittade ett mönster på en rund duk med blomma stickad med vridna maskor. Fåse om jag lyckas få det att likna. Jag har inte börjat än, men har ju kvar av det fina blåa garnet som jag gillade så.

Men det finns mycket annat också att göra. Till exempel det där som jag vet att jag absolut inte har lust att göra sen när vårsolen börjar skina riktigt ordentligt. Sånt där inomhusplockande som skulle vara så lämpligt just nu innan kvällarna blir ljusa och långa. Men jag har inte riktigt lust nu heller :).

Jag sneglade faktiskt redan på kaninens trädgårdshörn idag när solen sken. Det skulle jag nog kunna börja med att städa fast det mesta är fastfruset och isigt. En skottkärra skulle jag nog få fylld redan nu, med hörester och skräp inifrån kaninburen. Kanske i morgon... om solen skiner...

Sitter vid köksbordet och har en jättehög amaryllisblomstjälk ovanför mitt huvud. Det är den andra blomstjälken från den knölen. Två julröda blommor slår snart ut på den över halvmeter långa stjälken. Så fint att det finns sån skönhet gömd inuti en knöl.

Våren gör sig påmind fast det är en julblomma.

Hoppas ni har möjlighet att njuta av lite solstrålar mellan de kyliga vindarna! Ha det gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar