Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 22 november 2021

Mullvaden vill ha mössan på nu...

... han sitter ju i farstun där det inte alls är isolerade väggar, ingen extra värme på vintern.
Han har ju en tomteluva också, men jag tycker ju att det är lite för tidigt för det ännu, så innan dess ska han bara ha nåt varmt över öronen.

För fastän det inte är långt kvar till första advent så känns det inte riktigt rätt än att plocka fram tomteluvan. Det är lite så man står på startlinjen och värmer upp men inte ännu börjar springa mot jul. Den fina snö som singlade ner idag har nog påskyndat jul-tänket en hel del. Men ändå vill jag inte riktigt plocka fram nåt. Fåse när det rycket kommer.

Den "lilla" växande gran jag brukar pryda med lite ljusslingor där ute mot vägen har växt sig så stor, så jag vet inte om jag alls ska försöka med den i år. Borde ha stege... När jag började pynta den med ljus var den ungefär lika lång som mig, och det var precis lagom, men nu.... Jag har förstått krympt en del, man gör väl det i den här åldern om man inte aktivt stretchar och motarbetar sånt, men det är nog mest granens fel att jag inte når upp.

Så då kunde jag försöka hitta nåt annat träd, buske, häck att använda som "ljushållare". Fåse vad jag får för tokiga idéer.

Sitter här och gäspar... tänk om jag skulle ta en liten tupplur nu så jag hinner vakna innan jag ska i säng :). Ha en bra start på veckan och "fånga stunden" om du får chansen, viktigt med små mikropauser när man andas medvetet, sänker stressnivån, minns vem man är och vad som är viktigast... Ha det gott!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar