Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 24 november 2021

Makaroni-os men inte makarons...

... till lunch. Men makarons till kaffet, kanske, om man gillar extremt söta bakverk.
Jag måste riktigt googla om det faktiskt heter makarons när man talar om de små dubbla kakorna. Men jo, så är det, och pasta gäller ofta i stället för makaroner. Men stuvade makarons vill man kanske inte ha, det låter geggigt värre :), meden stuvade makaroner kan vara riktigt gott. 

Nu lovar jag inte alls att jag har rätt böjningar rent språkligt. Det orkade jag inte googla på :).

Bilden kommer sig av att jag råkade få äran att äta rester av makaroner som en annan kokat till sin måltid och min vana trogen blandade jag de kalla makaronerna med ett par ägg och ett par knackkorvar i bitar och stekte hela härligheten som en omelett. Eftersom makaronerna var kalla hade en del kladdat ihop sig och en del mer lyckat än andra :). 

Nu har det här inlägget som vanligt inget vettigt innehåll. Tror jag. Men eftersom jag roade mig med att fota OS-ringarna så behöver jag ju använda bilden innan jag raderar den. Eller hur?

Jag minns när jag var liten så åt vi då och då makaronivälling. Men med de korta böjda makaronerna. Det var gott. Men det kunde också vara lite roligt eftersom de böjda makaronerna kunde formas till E, S, O så man kunde skriva esso i tallriken, det var ju ett vanligt bensinmärke på den tiden. Men man hade också hela tiden i tankarna att inte visa vad man gjorde för mamma. Man ska inte leka med maten, ju! Det än nog nåt jag håller på än i dag. Man ska vara glad att man har mat för dagen.

Så hoppas att maten smakar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar