Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 16 september 2020

Vaxduk med strandkänsla...

... är det här bild på, men den har jag inte på bordet nu... den kom aldrig fram i sommar, vad det sen beror på... hade jag ingen strandkänsla? Hmm, kanske det...
... men nog stallkänsla, fast nån sån vaxduk har jag inte, än...

Jo, som alla andra skriver överallt så blev inte den här sommaren som man tänkt sig, eller som de brukar bli, eller som man trodde.
Den blev helt annorlunda. Men jag tror jag skall hålla mig från att skriva om det.

Jag tänkte i stället fråga vad man kan göra av vaxduk?
Jag menar en i princip oanvänd vaxduk, stor bit, skulle väl ändå kunna tas tillvara på nåt sätt?

En väska sydde jag en gång av restbitar, när jag av en rektangelformad (ordkorren föreslår rektangelformig??) bit klippte till en oval duk och fick då fyra hörn att använda till nåt... Den väskan blev helt okej, och var rolig att göra med lite virkade detaljer och sånt, men den blev ingen favorit i användningen... kanske det bara var det klumpiga handtagets fel... hmm, jag kunde fixa till ett mjukare handvänligare handtag så kanske den väskan också kommer till användning en regnig dag, eller så... :).

Men nu har jag då en rätt färglös stor bit... Tja, när jag funderar nu och ser ut genom fönstret på det envisa utlovade regnovädret så kom jag på att man ju kunde sy en sydväst? Inte för att jag tror vaxduksmönstret skulle riktigt passa, men man kunde ju testa :). Vaxduken är från en gammal stugvind så den används ändå inte till nåt vettigare, tror jag.

Om ni inte har en bra idé förstås :).
Vi återkommer kanske med uppdatering.
Uppdateringar av ovädersrapporter och andra o-rapporter finns det ju gott om, kanske det behövs en neutral uppdatering som inte får nån på sämre humör... 

Okej, nu har jag testat igen om jag mår bättre av att skriva av mig här, eller om det skall till nåt annat. Kanske bära in ved och hämta post med paraply eller nåt liknande.

Ha det så gott det går och andas lugnt däremellan, sänk axlarna, på något sätt ska det gå... :).


1 kommentar:

  1. Vaxdukar är o(också ett o-ord!)nekligen ett svårt kapitel, då man inte riktigt vill slänga de använda, på några ställen söndriga dukarna. Någon bit har använts till bokomslag, en gång försökte jag - om jag minns rätt - på vaxdukshäfte(?), sånt som man ska skriva opp sånt man vill minnas i, som Emils mamma.

    Nu kom jag att tänka på tak på fågelholkar, skulle fåglarna tycka om det?

    Men, kyllä tämä tästä... (låter åtminstone positivt!)

    SvaraRadera