Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 22 september 2020

Den 8 januari i år skrev jag om att pimpa kalendern för i år...

Då visste man ju inget om hur det skulle bli, vilket ju alltid är fallet, ingen vet med säkerhet, men ändå...

Lite trodde man sig veta i alla fall. Jag satte dit målarpensel och penna i fickan, så passande så! Och så var det en häst också, och det har i allra högsta grad slagit in. Men det som jag fått sätta dit nu först är ansiktsmasken och den bistra blicken riktad på corona som svävar i luften. Den gamla golvlampan har också sin givna plats. Taktegel och 5 år gammal torrved låter jag bli att rita dit. Ännu finns ett par tomma fläckar på 2020 års kalenderpärm. Fåse om de förblir tomma eller om det kommer dit nåt ytterligare.

Många har skrivit i olika sociala medier, kan vi byta år nu så vi får hoppas på nåt bättre?

Fast det skriver inte jag. Det här året har minsann lärt oss massor. Om oss själva, om omgivningen, om världen, om miljön, om att vi inte vet, om hur mycket vi inte vet att vi inte vet, och om att det kanske ändå finns nån som vet och bryr sig...

Jag brukar vara sent ute med att skaffa ny kalender, men jag såg en reklam om 2021 års kalendrar häromdagen, och jag kunde nog tänkta mig att skaffa en. 

Det här är åter mest tomt prat. För att jag ska få skriva av mig. Och eventuellt sipprar nån liten vettig tanke ut nånstans. Det kan ju till och med hända att tankarna blir redigare om man skriver ur sig nåt av allt skräp som finns där överst först :).

Ha en bra vecka och akta er för kalla fötter och alltför hårda nötter... Så hörs vi igen!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar