Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 26 september 2020

Inte riktigt dags för nytt år än, men...

... jag kom nog hem med en ny kalender för nästa år i alla fall, när jag nu råkade gå förbi den hyllan på marketen jag besökte i stövelbytarärende.
Inte vet jag vad som for i mig, det var nog tanken att handla för framtiden ifall jag inte på länge skulle komma mig till stan. 
Mjölk och bröd kan man be andra köpa åt sig, men det är nog lite svårt att ha nån att köpa den kalender man vill ha och som känns bra i handen.

Nä, inte vet jag...

Hur som helst. Jag som brukar ha en liten fickkalender liten som en telefon ungefär, har nu en kalender i A5 storlek, som en bok alltså, och den ryms nog inte i väskan. Men då jag inte mera har kalendern med i väskan. Den ligger ändå på köksbordet hemma, och så fyller jag bara i telefonen det nödvändigaste som jag behöver för dagen. Men den stora överblicken har jag på köksbordet. Så...

Att det sen står Business på första sidan i kalendern är ju i allra högsta grad missvisande :).
Men det spelar ingen roll...

Hur som helst, det är höstvackert ute. Otroliga färger längs vägarna. Mitt i den mest brunmurriga dunkla del av skogen sprakar det till av en liten björk som fått för sig att lysa klarröd, eller en alplanta som dallrar till av orange och gult så det nästan känns i ögonen.

Bara att njuta. Snart nog blir det gråare. Och lite annorlunda detaljer att glädjas åt.
Vi försöker hålla avstånd, bry oss om på avstånd och ha tålamod. Ha det gott!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar