Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 24 januari 2019

Hästnörden ser hästar överallt...

 
... det går inte att förbise fakta. Skalar man ett ägg kan man mitt i allt få syn på en häst.
Det har hänt liknande saker förr...

Till exempel när jag hade skurit en bit chokladkaka och lagt den på assietten och sen drog av kniven den choklad som blev kvar på den, så blev det en klump choklad på assiettkanten och vips såg jag en häst där... 
 
 
Och en gång minns jag att jag såg en skojig vattendroppe på diskbänken när jag diskade, den såg precis ut som en häst som stegrade sig :). Men den har jag inget foto på, jag hade ju våta händer...
 
Oj, nu märker jag att det återigen kretsar kring mat ;).
En ungdom skulle kanske påstå att jag är obcessed with mat... och hästar. Och det kan hända.
 
Men det är lite intressant det här med hur ens tankevärld, psyke, sinne, sinnesintryck får en att se det man vill, eller ibland kanske också det man inte vill...
Där kommer ju reklamen in och styr rätt mycket, kanske mer än vi tror, också med sina färger, bakgrundsmusik, röster, så man påverkas.
 
Det där med olika röster, på tal om mat och hästar (???), är en sak jag också reflekterat över, hur man reagerar på olika sorts röster i radio främst, men också i tv eller poddar.
En tid var jag intresserad av att jobba på radio, man kan gott säga att jag var obcessed with tanken att få jobba på radio. Det var länge sen. Men senare har jag tänkt mer på hur jag reagerar på olika sorts röster. Vilka jag tycker passar i radio. Vilka inte alls passar.
 
Förr skulle ett nyhetsuppläsare vara så strikt och perfekt, nu är det ju inte lika strängt med det, men det stör nog på nåt sätt om den som läser upp nyheterna är flamsig och stapplar mycket och "håsar".
Sen är vissa röster bara så vilsamma att lyssna på. Man slappnar av, njuter.
Andra blir man rentav stressad av att höra. Såna som inte alls passar i poddar, kan jag tänka mig.
 
Hursomhelst kom jag fram till att jag nog inte har nån lämplig röst för radio. Dessutom skulle jag nog flamsa för mycket, babbla, som här när jag skriver. Och i värsta fall skulle jag gå utanför manuskriptet och säga nåt riktigt tokigt som skulle vara väldigt svårt att förklara bort sen, eller släta över, eller be om ursäkt för...
 
Nåja, tillbaka till kontoret och pappren och dataskärmen alltså. Där passar jag väl bäst... tillsvidare.
 
Ha en bra fortsättning på veckan! :)
Visst lyckades jag rätt bra med att "prata bort" det här mat-inlägget till nåt helt annat ;)!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar