Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 23 januari 2019

Plankstek blir man mätt på...

... fast det såg så lite ut så jag tänkte klaga innan jag börjat :)...
... men innan jag kommit halvvägs konstaterade jag att det var mer än det såg ut på den brända plankan.
Den där konstiga "moroten" nere till vänster är ju gjord av några sparrisar inrullade i bacon. Väldigt knaprigt och gott :).

Nåja ett matinlägg var det inte tänkt som, men en vacker bild är väl "god att se på".

Sällan man lägger upp maten på nåt speciellt sätt när man äter hemma.
Fast jag brukar faktiskt försöka få till lite färgvariationer, och eftersom jag överlag inte gillar mat som är hoprörd och som man inte riktigt ser vad det innehåller, så blir det olika färgklickar utspridda på tallriken, som en målares färgpalett. Rena färger var för sig.
Så kan jag ju också (lura mig att) tro att det är hälsosamt eftersom det ser mångsidigt ut.
Hittade en gammal bild...

... så då blev det ett matinlägg i alla fall...

Äsch!

Ha det så gott, ät mångsidigt, njut av smakerna, och må väl! :)
Vi hörs...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar