Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 25 december 2017

Fridfull Helg!

... önskar jag alla som klickar in sig här :).
Och bilden är många år gammal... jag har minimerat det där med julen och sånt som "hör till"... och dessutom sitter jag i feber och flunssa nu så jag njuter bara av all ledighet... :).

Hoppas ni har möjlighet att njuta av det krispiga vintriga som åtminstone här norröver finns där ute.
Det är en fantastisk tunn isskorpa på snön som låter väldigt våldsamt när man går, ingen chans att smyga tipp, tapp, tipp, tapp... :). Plockade upp en "skärva" av isskorpan och formade den till en julgran som står på fönsterbrädan i köket, på utsidan alltså.

Som liten var det ju roligt att forma olika saker av snön, och just av sån här isskorpa kunde man bygga små ljuslyktor också om man var skicklig...

Ha det gott!

1 kommentar:

  1. Här fanns nog lite skorpa på snön också, men inte så att man kunde bygga eller forma något, men det sa ibland kras då man skottade bort snön. Vissa ställen under snön var det dessutom glashalt, märkte jag också. :) Hoppas febern och flunssan ger med sig snabbt, men vila tillräckligt!

    SvaraRadera