Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 30 maj 2017

Rensa i trädgården...

... är det väl hög tid för nu...

... och den här "julgranen" såg rätt risig ut när jag tog itu med den för en stund sen.
Försökte rita nåt ditåt och så här det blev det:


Det var stödkäpparna då (antagligen videkäppar) som var satta i ring runtom och sen flätade ihop högst upp. De var väl ok. Men antagligen vill jag fläta till nya käppar när humlen växt sig lite längre. Nu var den bara 10-15 cm än.

Och sen det grå-vita på teckningen, torkade stänglar av humlen, flätade ihop med käpparna och snurrade runt varann så det skulle vara nån sorts ordning på "julgranen".

Men nu alltså rev jag bort allt det gråvita och kärrade bort det.

Det är tydligen såhär trädgårdsjobbet börjar för mig i år.
En pytteliten sak i taget.
Fick uppbyggt det pyttelilla växthuset också idag.
För att ha nåt lite skyddat ställe att sätta mina små frösådder och eventuellt lite annat smått jag vill skydda och ha koll på.

Vågar jag säga att jag i höstas lämnade sisådär trettio små plastburkar/krukor med små plantor ute vid ena sidan av favorithörnet - genom hela vintern - utan att skämmas - de hade nästan växt fast i marken i höstas och sen glömde jag bort dem och det blev halvt överväxta av gräs.
Men jag har kollat dem.
En stor del av plantorna lever :). Så vi ska se vad man hittar där...
Porslinsveronika fanns det ett par burkar i alla fall.

Det är bara så att en viss sorts trädgårdspyssel mår man så otroligt bra av. Behövs inte många minuter heller. Inget avancerat. Bara en plupp eller två... javisst, ja, jag skulle ju berätta om det där med pluppar. Det får bli en annan gång :).

Ha det så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar