Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 2 april 2017

Pensén som den var i höstas...

... innan första snön kom.
Återstår att se om historien upprepar sig från i fjol (eller var det i förrfjol, eller i förrförrfjol), så att en knopp som inte hann slå ut på hösten slog ut sen när vårsolen började värma.

Det händer knappast stora saker i trädgården i sommar. Men jag följer gärna med de små sakerna som händer :). De som kommer gratis, som överraskning.
Och då menar jag ju inte att jag gläds åt nässlorna som plötsligt spridit sig, surprise surprise, till ett nytt ställe.

Jag minns inte alls vad jag gjorde i trädgården i somras, höstas.
Nu har jag sett att jag tydligen lade ner några små persiljeplantor i ett hörn, de är kvar, gröna som i höstas. Men vad annat gjorde jag?

Tur att det inte är så bråttom att veta det än. Så länge marken är vit och det fortfarande singlar ner vitt från himlen så tar det nog ett tag innan jag kan börja gräva och grubbla.

Ha en skön vår-vecka!

1 kommentar:

  1. Jag var också en runda idag och tittade om inte det skulle börja synas något snart, men nej, eller jo, nässlorna har faktiskt börjat på....
    Våren låter vänta på sig, och bra så, så det inte blir så lång sommar - eller hur det nu var? ;)

    SvaraRadera