Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 16 april 2017

Glad Påsk!

Bildresultat för rödhake
Glad Påsk på er!

Jag har ju berättat om mitt fågelintresse speciellt på våren.
Idag morse när jag kollade ut på fågelbrädets gäster så såg jag en ensam rödhake (bilden från google, om den hålls kvar och inte blir en ruta med kryss...) som försåg sig med solrosfrön, och/eller kollade in de andra gästerna.
Men han kom och for och jag fick beskåda och begrunda och glädja mig :).

Det är roligt med lite mer sällsynta gäster.
Annars finns ju här gråsparv, talgoxar, blå- och svartmesar, koltrastar, grönfinkar, bofinkar osv.

Men jag kom att tänka på en story som hänger ihop med rödhaken, att den var med vid Jesu kors, drog ut en törntagg ur Jesu panna och fick en bloddroppe på bröstet, därför är den röd.

Jag fick en annorlunda påskhälsning alltså i morse.
Och vacker.

Så, god fortsättning på våren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar