Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 25 april 2017

blåvit himmel är festlig...

... skulle väl egentligen passa som mönster till en tröja.
Sådär lite halvabstrakt om man tänker på lite spretande grenar som kontrast och så vita murriga fläckar på den där blå bakgrunden.

Men nä, det blir ingen tröja hur som helst.

Måste bara sätta in ett inlägg efter min gladpåsk-hälsning för den är ju föråldrad. Även om inte själva påskbudskapet nånsin blir föråldrat...

Men varje morgon man vaknar och himlen är blå är det lite lättare att stiga upp.
Kanske.

Snart tycker väl de tidiga vårblommorna samma och dyker upp mellan allt fjolårsbruna och förmultnade.

Flera fläckar på gräsmattan är tillplattade och "mår dåligt" pga den is som har legat envist och alltför länge.
De fläckarna har jag börjat krafsa opp med räfsan så att det kommer in lite luft och inte ser så "gammalt" ut. Annars har jag inte räfsat. Bara ett litet hörn här och där.
Det är alltför vått och tungt än att räfsa.

Men snart.
Ramlar allt över en och så kommer säkert några dagar med envist vårregnande så man inte alls hinner med och så kommer plötsligt värmen också och så har plötsligt grässtråna börjat picka upp mellan allt som skulle räfsas bort, och så hinner man inte med och så är det midsommar...

Det går ofta fort.

Men carpe diem och ta en titt på vårfåglarna, vårhimlen eller lyssna in vem som sjunger i trädgården klockan nio på kvällen...

Ha det gott!

2 kommentarer:

  1. ...men först ska vi ha lite snöoväder... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det hade jag ju inte väntat mig, eller anat, eller sett i nån väderrapport... I går kväll njöt jag för fullt av räfsande utanför stallet och av fågelsång och... nu är jag nöjd över att ha vinterdäck än... :)!

      Radera