Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 10 april 2017

En garnaffär!!!

... gick jag in till häromdagen. Det är inte så ofta, eftersom jag har så svårt att hålla i plånboken när jag går in till såna ställen. Och så föredrar jag att rädda såna där ensamma utstötta små nystan som man kan hitta på olika loppisar och dylikt... som ingen annan vill ha...

Nåja, hur som helst.
Jag hade några minuter tid på mig eftersom jag väntade på nån som gick in i affären bredvid garnaffären.
Så jag tog mod till mig och gick in.
En alldeles pytteliten affär. Inget överdådigt, men mycket smått och gott, och så ett utrymme för stickmysmöten en trappa upp... Dit vågade jag inte gå, än, även om jag inbjöds att kolla in stället. Nästa gång kanske.

Sen sneglade jag lite på några nystan som jag tyckte hade mitt namn på sig... men när affärsinnehavaren kom och funderade vad jag hade tänkt mig, kläckte jag ur mig det där med hemsidan jag berättat om här tidigare, billigt-garn.net, som jag så gillar stilen på. Och så sa hon med ett stort leende, jo, jag vet!!! Och med ens var det som om vi hade känt varann i femton år minst :).

Jo, jag fick med mig några nystan ur hennes rea-påse. Men inte för att hon skulle truga. Vi bara pratade en massa och trivdes, kändes det som.

Nej, det är inte de nystanen som är på bilden, för de är riktiga loppisnystan... Kanske jag visar sen om jag börjar sticka nåt... :) eller om jag bara tittar på nystanen lite då och då och fantiserar.

Det är vårfeelisens fel, tror jag.
Men, som hon sa, det är väldigt billig terapi, ett reanystan då och då... :)

Ha det gott!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar