Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 29 december 2013

Så lyckades jag äntligen minnas! Amaryllisarna, två små ynkliga knölar, har härmed fått en påminnelse om att det är dags att vakna nu. Fåse om de hörsammar min snälla men bestämda uppmaning. De fick en skvätt vatten, en tidningsmössa och en plats där de har varmt om fötterna. Godmorgon! Om jag ser ens lite liv i er är jag nöjd :)!

För övrigt har jag försökt lyda min kloka och kreativa fasters råd: Se till att du får något av dina kreativa projekt klara också! Det är viktigt att kunna avsluta ett projekt, inte bara börja nya :)!
Jag började med en (i min fantasivärld:) fin, sirlig, stickad tubhalsduk/löskrage. Tänkte den skulle passa utmärkt till min julfest"tröja". Nu blev det inte som jag trodde. Garnet var annorlunda, mera stelt, formade sig inte så fint som andra garn jag testat, och så borde jag ha stickat den dubbelt så lång, hann inte. Alltså ingen festtub till jul. Eftersom garnet verkar så stelt, oformligt, så tänkte jag satsa på löskragemodell istället. Så jag viker tuben dubbel, virkar ihop kanterna och tänker försöka fixa en lite spetsaktig avslutning på den, så får jag se om den går att använda ens en gång... Avslutas bör den. Eller rivas upp. Garnet är fint, men kanske det passar väl så bra till att sticka en spetsduk?? Ja, tänkt om... Host, host...

2 kommentarer:

  1. Om du har dagens tidning på som hatt, så ser de ju att de har försovit sig och ids kanske inte stiga upp?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tog nog en av de äldsta dagstidningarna jag hade, så det kan vara mitten på oktober. Egentligen väldigt lämplig tid för en amaryllis att vakna :)! Återstår att se om det lyckas...

      Radera