Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 14 november 2013

En virkad blommig spetskofta inköpt från ett postorderföretag blir, efter ett par års intensivt användande, uppriven eftersom det kom ett tråkigt hål på axeln, och eftersom jag i ren nyfikenhet testade om man kunde få ihop till ett litet nystan restgarn och det gick väldigt enkelt att riva upp halva ärmarna och halva fram- och bakstycket också, så blev det lilla nystanet restgarn rätt så stort :)!

Nu är det då lite osäkert vad det blir av garnet. En början finns till en tubhalsduk, eftersom garnet är så mjukt och färgen är så behaglig också. Och eftersom jag redan gjort en sån (också den av restgarn, fyndat på loppis) så jag visste vilket mönster som kan passa. Sen är det en annan sak om jag får den klar nån gång... Jag har hur som helst nåt smått och enkelt att ta i händerna när jag saknar en sticksöm!

Som ett förtydligande till bilden: av en kofta blir det ett stort nystan plus en skräppåse med oupprivbara rester, och av nystanet då eventuellt en tubhalsduk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar