Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 12 juni 2010

Den här gladde mig med två-tre vackra blommor ifjol, mitt bland uppätna blad. Nu vill den inte längre. Men jag minns med glädje hur den spred sitt skimmer mot den grå laduväggen!
Vilka räddningsaktioner ska förgylla sommaren i år? Vilka små flämtande växter ska ges en specialbehandling för att få ännu en chans? Det visar sig småningom. Det brukar visa sig nån gång efter midsommar, och lite senare på sommaren, när jag plötsligt får upp ögonen för nån som har svårt att andas bland alla andra växter... Nån som kanske har fått fel plats i livet, som kanske bara behöver flyttas ett par meter hitåt eller ditåt för att orka några år till...
I mitt hobbyrum vill jag kunna andas, känna att jag får tid på mig att växa, kanske få en ny start...
Det regnar idag. Men när solen glittrar till dyker det troligen upp nåt intressant... Bara jag tittar noga bland allt ogräs :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar