Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 31 oktober 2018

Första julklappen klar! :)

 
... måste nog vara rekord det här, att jag börjat så tidigt och dessutom fått en julklapp klar!



Ja, ni undrar kanske vad det är för julklapp jag har fått klar?
Nåt julrött ser ni förstås att det är, men vad?
En julklapp förstås! :)
 
Skämt åsido, det är en pytteliten julklapp, till storleken aningen mindre än en tändsticksask. Fylld med en pappersboll gjord av hopskrynklat "dagens reklamblad" från en supermarket i närheten.
 

Och den här julklappen ska jag ge till Herr Mullvad.
Vem då?
Ja, kanske man kunde säga att det inte passar sig att vara så nyfiken såhär strax innan jul. Det kan ju hända att jultomten blir nervös och irrirterad.
Nej, men det är den här mullvaden (klick) som ska få en julklapp att vara nyfiken på.
Vet inte alls om det här projektet blir till nåt, men den som finns på julkortspostningslistan får se... om jag ens får julkorten skrivna och postade, det vet man aldrig...

Det är nu bara så att familjens yngsta är ut på liten roadtrip igen och ute är det för mörkt att plantera tulpaner (skoja bara, jag har inte tänkt göra det heller) och jag behöver ha nåt annat än städning och matlagning och spindelnät och konstiga ljud från batterierna att tänka på.

Då är en pytteliten julklapp i rött julgarn och en snäll eftertänksam mullvad alldeles perfekt...
(och nu fick jag plötsligt ett meddelande på whatsap att det ju är en igelkott och ingen mullvad, ju! men vilken tur då att den här julklappen passar lika bra åt en igelkott som en mullvad! :)... )

Ha det gott i höstmörkret!
Och kör försiktigt!
Jag blev hemma från jobbet idag eftersom vägen var så glashal så jag ville inte riskera nåt...

Vi hörs! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar