Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 24 oktober 2018

Vintern är här... snart...

... och det betyder att affärerna är fulla av tomtar och ljus och änglar och rödvita garnnystan...

Eller kanske inte.

Det är ju allahelgonsdag däremellan (alltså ljus och lyktor)...
... och farsdag med verktygsbackar och flanellskjortor och slipsar.

Men sen så.
Och ska man hinna så...
Nej, jag tänkte inte alls stressa upp någon med julpysselsnack.
Det är nog av stresshöjande faktorer ändå.

Men jag fick en idé, och kom fram till att jag kanske kan ge mig möjligheten att förverkliga den, om nu min tankevärld och mitt inre mår bättre av att ha ett litet harmlöst projekt mitt i alla måsten.

Mullvaden, är det en sån?, har jag fått för att placera ut i trädgården sommartid - tror jag.
Och den är ju söt.
Men jag har inte haft den ute än, den fick "krypa upp" ur farstubordet i sommar i stället.
Nu är det alltså dags att tänka på julkort, ifall man som jag brukar ta egna foton och beställa julkorten utifrån det. Det kom ett sånt där "ute i god tid"- erbjudande om 35 % rabatt eller nåt sånt.
Och så såg jag mullvaden och fick för mig att han ska ha en tomteluva på sig i vinter/jul där i farstun.
Han ska få sällskap av en besynnerlig liten julgran som jag också fick idén till i somras när jag var på en stor - och jag menar stor - loppmarknad.
Så nu har jag då plockat fram restgarn och stickor och ...

Och som vanligt är det inte alls sagt att jag får det klart, så det alls blir nåt julkort, eller nån luva heller, för den delen.
Men nåt ska man ju ta sig för, för att inte helt tappa bort sig här i världen.

Ha det gott, hörni, och njut av den första sprakande rimfrosten, sen när det blir vardagsmat förstår man sällan att njuta av det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar