Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 1 maj 2017

Omväxlande väder...

... kan man kalla det.
Igår snöstorm och regn och mörkt.
Idag solsken från klarblå himmel. 1:a maj till ära.
Men kölden biter sig fast envist, kallt på nätterna så snön smälter inte bort så fort...

Den här bilden är nog tagen i höstas tror jag.
Men kunde ha varit i morse i skogen.

Det är fina färger, kunde bli en tröja, en stigfärgad tröja.
Fast kanske med ränderna på tvären då.
På tal om tvärrandig jumper... såg nånstans på nätet en bild på nya fina pastellfärgade garnnystan.
Ägaren hade ett enfärgat mönster på en rak och enkel topp men i stil med mina omändringar av riktiga mönster och utbroderande med egna fantasier skulle hon göra den enfärgade toppen flerfärgad, melerat randig, och den raka modellen skulle hon omvandla till en lätt utåtsvängd tunika.

Hon skrev: varför göra det enkelt när man kan göra det svårt? :)

Tyvärr, eller vad jag skall säga, så låter det väldigt likt mig...
Risken för min del, eftersom jag inte är så skicklig och tålmodig och anser mig inte har tid, så får jag sällan utfört de fantastiska idéer jag har. Men kunde gärna sälja ut dem åt nån hugad... :)

Nåja, det roliga är ju nog att fantisera.
Att se mönster.
Att se överhuvudtaget... :)!

Ha en bra fortsättning på veckan, nu har vi ju nästan klarat av den värsta dagen, det är väl måndagen det, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar