Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 28 juli 2024

Istället för ogräs mellan stenplattorna...

 

... kan man låta nån trevlig marktäckare eller annan låg växt fylla rummet mellan stenarna/stenplattorna, var det nån som tipsade så stort om på nätet... så behöver man inte rensa.

Ha! Då är jag ju trendig då som låter rödklöverna sprida sig mellan plattorna vid ytterdörren.
Jag tycker ju dessutom de har en fin färg mot det stengråa. Och så när de börjar blomma lyser det små gula blommor överallt. Sen blir de ju nog skräpiga, långa vinglande, vacklande stammar som mest är i vägen, men det är sen, när det nästan är höst redan, så då kan man klippa eller dra bort dem. Det finns ändå alltid rötter kvar till nästa år.

Men visst behöver man rensa ändå. Alla små maskrosbörjan, höstfibbleblad och en och annan grästuvebörjan också. Om man vill ha en jämn mörkröd färg alltså.

Fint är det i alla fall. Och enkelt.

Hoppas ni också hittar nån genväg i vardagen, nån trist syssla som kan göras annorlunda, eller till och med hoppas över ibland, för att man ska känna att man hittar smarta lösningar, enkelt är ibland lättare, inte lika flashigt kanske, men mitt i allt är det trendigt nästa vecka! 
Ha det gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar