Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 12 juli 2024

En vacker gång egentligen...


 ... med en levande yta, ständigt föränderlig. Färgnyanserna ändrar och blir djupare om det regnar. 


Gången är som en sommarversion av en sticksöm som är enkel att fortsätta med närsomhelst, till och med framför tv, nåt som inte blir klart i första hand, och som man inte behöver planera och räkna maskor och kolla mönster. Det är bara att stiga i skorna och gå utanför dörren och dra opp några små trampnate eller ängssyra eller nån liten vitklöver. Och får man ett viktigt telefonsamtal är det bara att lämna projektet där det blev och fortsätta nån annan gång. Gången finns alltid där, alltid nåt smått att putsa, alltid nån liten planta att dra bort. Eller så välja att låta den vara kvar.

Ibland går jag ut för att hålla katterna sällskap, när de verkar vilja komma in men inte ändå kommer när jag öppnar dörren. De vill bara ha sällskap. Så då kan jag gå ut på lilla rensstunden och katterna kanske kommer och lägger sig strax bredvid, nöjda, nu är familjen samlad.

Ett litet minus är ju myggen förstås. Och eftersom jag tycks ha en blodtyp som är väldigt eftertraktad, så får jag räkna med att efter dryga fem minuter där ute är jag omsvärmad. 

Det är sommar, det.

Ha det gott! jag tror jag ska ut en gång till i kväll och kolla om gången är kvar:).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar