Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 27 augusti 2021

Så popcorn i stället för att poppa dem i kastrull...

 ... är väl inte det man gör i första taget. 

Men om man läser om det på ig-kontot  @ekotipset och så många skryter över sina fina odlingar så måste man ju testa.

Och faktiskt, det funkade även om jag sådde först nån gång i juli. Ja, jag får ju ingen skörd, men grönt är mitt terränghinder i alla fall :).

Det ska ju förstås vara popcorn som ska poppas i kastrull då. Inte micro-popcorn. På ekotipset pratar de om ekologiska popcorn, men jag hittade bara vanliga popcorn.

En liten påse kostar inte mycket och den fina buske jag fick behövde jag inte så mer än kanske en femtedel av påsen. Resten sparar jag till nästa år, om jag minns sätta dem i jorden tidigare då, och få lite högre grönska.

Billigt roligt.

Annars ett erkännande: Jag börjar få felet att jag kastar om bokstäver lite då och då när jag skriver. Det har jag inte haft förr. Men det är väl åldern. Eller ska vi säga, tankarna rusar på som vanligt, men fingrarna hinner inte med riktigt :). Bara som varning.

Okej, det är dags att gå ut i sensommar- eller förhöst-kvällen och njuta en stund. I stallet är det säkert ljuvliga mängder småknott... det var det i alla fall igår kväll. Såna där små som inte syns, men som känns desto mer, och som kryper in överallt i hårbottnen...

Hur som helst har jag tänkt försöka njuta lite. Det är ju ändå fredag :).

Ha ett skönt veckoslut, och ta vara på de små glädjestunderna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar