Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 12 augusti 2021

Mossig hängmatta...

 ... är det här, passande för en mossig middagslur?

Nä, den verkar nog lite onödigt farlig, så jag klippte bort den helt. När orangefärgad tvättlina börjar se ut så här, finns det nog risk att nätverket inte håller att ta en middagslur i.

Men repen runt träden lämnade jag kvar, liksom de bastanta järnringarna som repen till hängmattan var fästa i. Vem vet om jag får syn på nåt trevligt rep till lämpligt pris så skaffar jag en ny hängmatta!

Jo, sommaren kom snabbt. Och plötsligt är det skolstart. Vart försvann sommaren? 

Den var varm, regnig, trevlig, jobbig... fyra stallturer i veckan och semester varje förmiddag... det bara försvann. Nu är de säkert dags att börja städa i trädgården om man ska hinna innan snön kommer :).

Besynnerliga tider vi lever i. Men perennerna kommer upp år efter år, bara man minns rensa ens lite runt dem på hösten så har de liv och lust att visa sig igen nästa sommar.

Jag har sått popcorn :). Det var en ny grej, och även om jag var över en månad försent ute, så måste jag bara testa om det löns att försöka nästa vår. Det funkade! Efter ett tips från ekotipset:s instagramkonto.

Kanske jag får upp nån bild här på min popcornsodling :).

Nu har jag i alla fall gett mig till känna. Jag lever. Det är mycket nu. Naturen är vacker. Det finns alltid nåt smått att glädjas över. Och man kan alltid söka på nätet om man hittar nån konstig filur i naturen som man inte vet vad den heter. Idag googlade jag på nötskrika, då jag hörde ett ljud som jag tyckte jag inte förr hört den här tiden på året runt gården, och absolut inte så väldigt tydligt och skränande. Men så var det. Varför är nötskrikorna så ropande nu? Är det en konstig vinter i antågande?

Den som lever får se. Önskar er en bra fortsättning på sommaren och en bra start på hösten!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar