Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 7 november 2020

Självständighetsbalen närmar sig...

... men den blir inte av alls på samma sätt, med hundratals finklädda människor i frack och böljande balklänningar, likt orkidébladens skira mönster...
Tänk vad konstigt det ska kännas för presidentparet och alla de som varje år jobbat otaliga timmar för att självständighetsbalen ska bli en optimal höjdpunkt på året.
Och så ingenting...
Ja, jag skulle ju inte ha blivit bjuden i år hur som helst så det stör mig inte.
Men visst kommer det att kännas lite tomt på kvällen den sjätte december klockan cirka 18 att inte få se alla celebriteter skaka hand med presidentparet. Inte se dem som har för bråttom och inte ser sig för utan trampar på framförvarande dams långa fina släp. Inte se dem som står på balkongen och tittar ner på folkhavet och pekar och diskuterar klänningar och assecoarer.

Det är en söndag dessutom.
Tja, kanske man kan lyssna på lite orkestermusik, nån Finlandiahymn, eller någon annan klassiker.

Och glädjas över att trots allt få bo i ett självständigt land med inte alltför maktgiriga ledare.

Grannen lär väl nog flagga i år också, så får jag njuta av den fina blåvita flaggan åtminstone.

Ha ett bra veckoslut och passa på och ta frisk luft om det är vackert väder! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar