Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 28 november 2020

Virka ett julkort eller sy en röd ram...

... på ett vanligt julkort. Det kan man göra för att få en personlig touch på det.

Men det har jag inte gjort i år. Heller.

Det blev den lättare varianten. Ett enkelt fotocollage från de dagar då den första snön singlade ner och rimfrosten täckte den stora gamla granen bakom huset. Sen beställer man x antal kort på nätet och vips är det bara att skriva namn, adress och hälsning.

På något sätt hör det till det där med julkort nog. Fast tiderna har ändrat så man vet inte ens om korten kommer fram. Känns det som.

Nåja, hur som helst närmar sig julen i maklig takt. Och man kan med gott samvete plocka fram lite ljusslingor och ljusprydnader lite här och där.

Jag hittade mullvadens tomtemössa också bland ljusslingorna. Klart han ska ha tomtemössa på sig, och kanske den minsta ljusslingan virad runtom så han får lite ljusstämning. Men jag märkte att batterierna var slut i huset. Det gick åt en del ifjol. Så jag får sätta det på inköpslistan på måndag.

(här en gammal bild från då jag stickade mullvadens mössa, det var roligt...)

Städandet? Nej, se det fick jag inte nån kick att börja med idag. Hade nog tänkt det, men det kom annat i vägen. Lite vedfixas, lite grankvistplaceras i en ny blomlåda ute. Och lite planeringar runt den lådan, hur ska jag placera belysning där? Kanske en ljusslinga inne i en tomtelykta? Eller virad runt en rottingspalje som jag råkade se i förbifarten idag. Möjligheterna är många. Men vad fungerar och vad håller när vinterstormen drar in mitt i allt och sveper med sig allt som sitter lite löst...

Jag har åtminstone fått en liten början. Bara katterna kan hålla tassarna i styr sen när jag sätter upp adventsljusstaken i fönstret. Den där sladden är så intressant för den yngste av fyrfotingarna...

Tvättade ur ett par proteindrycksflaskor idag, av plast, och jag kom på att de egentligen har perfekt form för att de ska se trevliga ut med en rejäl tomtemössa och ett glatt ansikte, alternativt bara ett stort skägg nertill. Jag har ju lite rött garn som säkert passar... och sånt som går fort att tillverka är roligt. Det är annars så sällan jag får nåt klart av alla idéer jag har.

Vi får se vad proteindryckerna blir till :).

Ha det så bra, och råkar ni ha vitt på marken, så njut av det fina, ta en titt på en snöflinga på nära håll, de är fantastiskt fina :).


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar