Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 25 januari 2018

Här tassar kissekatten i djupan snö om natten...

 
... och det verkar ha gått bra att promenera i blötsnön...
 
Annat har det varit idag ute på vägarna.
Har jag hört och läst, måste jag säga, för jag stannade hemma...


... jag vägrade ta ut bilen i blixthalkan.

Som tur är, lyckades jag fixa per telefon det som behövde göras just idag på jobbet, hade förberett det så pass igår.

Hur det blir i morgon vågar jag inte tänka på.
Borde ha klor att stuva ner i isen...
Snökedjor.
Läste om traktorbilar som lär finnas bland annat i Sverige.
I stället för mopedbilarna, som ju är så små och bräckliga.
Jag skulle kunna tänka mig en traktorbil. En rejäl som man kan sätta snökedjor på vid behov...
... och som man ändå inte får köra mer än 40 km/h med.

Det tar på många förares tålamod att bli tvungen att köra max 50 på dessa isiga vägar. Och ändå är det nästan det enda möjliga. Om man vill komma fram.
Ibland känns det skönt att hamna i en bilkö som kör långsamt.
Då kan man inget annat än köra långsamt.
Men det finns de som ändå måste pina sig om.
Måste.
Och då blir det såna där onödiga riskfyllda omkörningar.
Som t.ex. mittför en korsning (har jag sett många gånger på väg till jobbet).
Eller just det där att "hoppa" förbi en bil i taget i en lång kö, och ändå inte hinna fram snabbare än de andra.
Eller, ännu värre, som ska sen svänga av mitt i allt när han/hon äntligen kommit förbi den första bilen i kön...

Det gäller att ta det lugnt...

Och så är det snart vår igen! :)
Visst!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar