Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 5 februari 2017

Rimfrost blir tröjmönster... igen?

Den här bilden fotade jag med tanke på att det ändå är rätt sällan det är så maffig rimfrost på fähusväggen.
Och för att det egentligen är väldigt fint. Och för att man kunde låta sig inspireras till nåt av det här naturens konstverk.
Ja, jag vet att rimfrost på fönster är ännu mer spektakulärt, men ändå!

Nu är ju den här bilden tagen i sned vinkel och det kunde ge en rätt så konstig illusion av ens kropp om man gjorde tröjmönstret så här snett... Hmm, man är ju i och för sig sned från förr (åldern, åldern) så om man skulle göra tröjan sned andra vägen så skulle man "illusionera" bort snedheten...

Nej, jag skämtar väl nog, tror jag.
Och ni vet ju att jag ändå inte skulle få den tröjan (heller) färdig. Liksom så många andra projekt jag börjar på.

Men häromdan så införskaffade jag ett par rundstickor av björk, så nu ska här bli "naturligt" stickande så det står härliga till... lagom tills mössöronen kommer fram, eller...
Det är ju faktiskt rätt långt in på vårsidan nu, har ni märkt det? Även om de lovat -15 grader och kallare kommande vecka.

Borde söka fram frön som ska sås tidigt?
Eller fundera i alla fall, om man ska...

Tills dess får jag nog söka reda på en varmare tröja tills nästa stalltur, om man ska klara av kölden som de lovat. Inte tänka vår, kortärmat och barfota riktigt än.

Rimfrost är vackert! Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar