Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 24 februari 2017

Allt tidigare ljust på morgonen... :)

Det är mycket vanligare med en sån här väg nu när jag far till jobbet än den grådaskiga gryningsbilden jag hade för några inlägg tillbaka.
Ofta är det också vacker rodnad över någon stor åker eller över det fina träsket jag åker förbi.
Man blir glad. Även om man hellre skulle ta en lång sparktur i det vädret än att åka till jobbet och sitta inomhus hela dan.

Tänk vad ljuset gör mycket.

Att det dessutom kommit snö nu, en hel del, och av den fluffiga sorten, gör ju att man ser mycket positivare på omvärlden, även om det kan vara jobbigt att köra på oplogad väg eller om solen lyser starkt på det nyvita, man blir liksom snöblind...

Så slits man då igen mellan att ta vara på det fina vädret och ta en promenad eller att ta vara på solljuset inomhus som avslöjar alla dammhörn och fläckar och städa och putsa lite extra...

Det tycks vara svårt att hinna med båda.
Kanske det är nutida människans största problem.
Det finns så otroligt mycket man kan göra, och så är det så svårt att välja, prioritera.
Ofta märker man efteråt att man troligen prioriterade fel.

Som t.ex. att sitta så här framför datorn i timmar och bara surfa runt...

Fastetiden inleds visst i dagarna.
Då skulle man ha chansen att haka på att fasta från nåt som på nåt sätt "håller en fången"...
Jag har visst skrivit om det här förr, kanske ifjol samma tid, eller två år sedan eller mer.
Nåt år fastade jag genom att helt avstå från den uppiggande chokladen på jobbet. Och jag "blev fri" från vanan att käka en stor marabou om dan på jobbet. :) Tro det eller ej.

Men i år då?
Fasta från vad?
Eller kanske fasta till nåt nytt? Få en ny god vana?
Hm, det ska jag fundera på :)
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar