Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 21 juni 2018

Tjo va det var livat i holken i lördags...

... kan man kanske säga på söndag om det blir  mycket festande i midsommar...

I den här holken har det inte festats särskilt mycket på senare tid.

Skulle man zooma in bilden kunde man nästan tro att det är ett gammalt utedass.
Fast nä, då skulle det inte vara en rund glugg utan ett hjärta...
Och kanske med en vit spetsgardin på insidan, gluggen är lite väl stor...

Bilden har inget att göra med midsommar egentligen.
Och inte med det jag skriver heller.

Jag hade inte tänkt skriva heller.
Visst låter det diffust? :)

Jag kunde skriva att om jag sår morötter ikväll så hinner jag före midsommar.
Och jag har för mig att ända fram till midsommar kan man så morötter, de hinner ändå bli klara.
Om nämligen hösten är bra.
Jag kunde också skriva att jag nog hackade upp en liten ruta som jag eventuellt kunde sätta morotsfrön i. Men sen kom jag av mig. Och nu har jag tänkt på det jobbiga i att rensa, så jag funderade om jag kunde använda gamla plastkrukor i stället att så i, och bara klippa stora hål i bottnen på krukorna så morötterna får rum...

Men jag vet ju inte om det alls blir till nåt det jag tänkt mig.
Det kanske blir bara tankar.

Men jag blev inspirerad av ett besök på ett litet pittoreskt café i grannstaden.
Där man kunde sitta inomhus i små mysiga rum eller i trädgården vid nåt av de pyttesmå borden.
Det fanns hemmagjord glass i sju olika smaker och hembakt bröd, tårtor, bakelser, kakor...

Jag tog kanelbulleglass och havtornssorbet.
Ifall nån undrar... :)
Så nu har jag haft en semestertimme vid ett cafébord i en mysig lantlig miljö mitt i stan.

Ha det gott och glad midsommar på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar