Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 23 juni 2018

Gamle Svarten kamrat på vida färden...

... när din vandringsfärd är över, väntar gröna ängars klöver...

Där har vi en åsnebrygga som är krystad om nån... :)...
Jag försökte alltså fortsätta på temat vistexter fast jag egentligen bara ville sätta in en bild på en ny sorts klöver som jag fått att titta på.

Klövern finns än så länge i kruka som en del av ett blomsterarrangemang.
De andra blommorna är stjärnöga och femöring, tror jag, men de för en tynande tillvaro, borde nog plantera om dem i en ordentligare kruka med garanterat hål i botten för att de ska klara resten av sommaren.

Men klövern alltså.
Jag har ju från tidigare här och där i trädgården haft en halvvilt självspridande lila klöver som senare på sommaren blommar med vackra små gula klockor mot de lila bladen.
Den har jag inte sett i nån vanlig blombänk i år. Än. Men mellan stenplattorna framför husets trappa såg jag en pytteliten planta som kunde tas tillvara...

Den här nya klövern är säkert nog bara en simpel kantprydnad i diverse arrangemang men när man ser på ett blad är det rätt fint konstruerat... en fin skapelse... som de flesta andra blommor, även simpla, när man tar sig tid att beskåda och beundra... på nära håll...

Andas lugnt mellan arbetspassen, och i små mikropauser...
Ha en bra fortsättning på den besynnerliga sommaren som inte blev vad man tänkt sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar