Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 25 juni 2018

En vistext med ordet "hynstjo" i skulle ha varit här...

... men jag ids inte skriva om grannens hynstjo, dels för att jag inte vet var den är så jag kan inte skriva att den har "fallit omkull", och dels för att "vår inte står och lutar" som det ju sen heter i texten. Vår "hynstjo" är nämligen inbyggd i det gamla fähuset så den är hoppeligen inte lutande.

Men toapappersrullar skulle jag skriva om.
På tal om återvinning och "pyssla billigt" och gör nåt kreativt...

Det finns en härlig blogg som jag råkat hitta, en som heter det som på ett sätt passar så bra in på "det fel jag har" men som jag inte förstått mig på, varför det ibland känns så jobbigt (ifall man har en massa måsten som jobb och annat man måste göra) och varför det "felet" samtidigt är så fullständigt nödvändigt att bejaka i en själv.

Bloggen heter diagnos kreativ (här - klick) och har bland annat rätt utförlig beskrivning på hur man kan ta tillvara tomma toarullar. Resten får man fantisera vidare på... ta en titt på hennes övriga fina idéer och skapelser!

Jag har inte gjort något "riktigt" av toarullar.
Om man inte räknar med det här som jag gjorde 31 mars 2012, länken lyckades jag inte få till själva inlägget, bara till bilden. Men det var toarullar av typen "flush-and-go"-papper, dvs de kunde spolas ner i avloppet, blev till risgrynsgröt på 30 sekunder i vatten.
Som jag alltså testade göra papper av.
Storlek vykort.
Som jag sen pyntade/målade/gjorde nåt med...

Bara för att... det är möjligt... och man får göra nåt roligt med händerna...

Nåja, det var om toapappersrullar.
Ska man fläta korgar som bloggaren diagnoskreativ gjort så kan det vara bättre att använda hushållspappersrullar som är längre... men fina alster har hon skapat! :) Roligt att titta på och inspireras!

Min kreation (bilden överst) är nog bara ett tvåminuterstest på hur det kan fungera...
Kunde kanske användas som glasunderlägg... eller mugg-underlägg...
Nä, det är nog bara att slänga, men principen...

Ha en bra början på veckan och efter-midsommar-sommaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar