Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 22 maj 2017

Vaxduk är rörig bakgrund...

... när man ska fotografera. Och det är antagligen ett stort misstag om man vill ha ett bra foto.

Men nu är det ju så att det är fråga om att använda rester.
Det köptes nämligen en ny vaxduksbit till stora köksbordet, och oj, va det är svårt att hitta ett motiv som man gillar!
Nu var det här inte heller det ultimata, men så nära man kunde komma för en billig peng, utan att sätta ner en massa tid på att söka, och för att få nåt nytt fräscht på bordet tills vi skulle få en gäst i huset ett par dagar.
Sommarmotivet är inte heller fy skam.
Stenar har jag alltid gillat och träpinnar har jag plockat in i farstun till ett stilleben, så allt verkade vara lämpligt. Utom texten då, konstigt att det ska måsta finnas text på en duk. Lika störande som att alla bra klädmodeller har en besynnerlig text som man antingen inte förstår eller så betyder det nåt halvt märkligt.

Nåja, stenar och träpinnar är strandmotiv, sommarmotiv, och eftersom vaxduken var billig så antar jag att den inte håller i vardagligt bruk (armbågar, skolböcker, tidningar, reklamblad med kraftig tryckfärg, pennor, telefoner, laddningssladdar...) så värst länge.

Hur som helst. Köksbordet är runt, vaxduksbiten var rektangulär, rest = fyra hörn.
Vad gör man av det?
Inte stora bitar. Då blir det en liten sommarväska som tål lite regn :).

Ja, nu kändes det inte riktigt behagligt att tänka sig en väska av vaxduk, men vi ska se om jag lyckas blanda bort den känslan med lite jeanstyg (foder) och lite bomullsgarn och jag vet inte riktigt än hur det blir. "Färdig"-bild kommer kanske sen.

Roligt att göra nåt av ingenting, så att säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar