Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 28 maj 2017

Bakrutan är tassig...

... alltemellanåt, när man ska köra iväg på morgonen till jobbet och solen avslöjar vem som tagit en joggingtur över bilen...

Det har inget med mitthobbyrum att göra egentligen.
Annat än att katterna i allra högsta grad är med på ett hörn när jag slår mig ner nånstans för att handarbeta, lösa korsord, pyssla med nåt...

Och så saknar jag kattassen i stenpartiet.
Kattfoten heter det nog, jag vet.
Den klarade sig inte många år, jag tror jag hittade den på ett loppis en gång. Och den blommade vackert ett par år.

Det är mycket som inte klarar min urusla skötsel.
Jag lämnar dem oftast åt sig själva, klarar de sig så överlever de (vilken logik!) och så behöver jag inte bekymra mig om dem sen, de bara gläder mig år efter år.
Men det är inte så många blommor som är såna överlevnadskonstnärer.
Fåse vilka blomplantor som jag ska testa i sommar?
Antagligen blir det nån, även om jag inte just nu söker nåt speciellt.

Hörni, jag hör av mig när jag hittar nåt! :)
Hur som helst såg jag att klematisen är på G, så nån har överlevt den här vintern!

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar