Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 3 juli 2015


Potatismyllning med bara fötter och en järnkratta :).

Så bilden ser alldeles för prydlig ut...

För jag blev väldigt varm där ute på potatislandet... är det sommarens hittills varmaste dag så är det :) ...
... och fötterna har trampat på diverse rester av äkta gödning från ett fähus i grannbyn...
... och nu orkar jag inte se på fina blommor, nu ska det vara en kaffe och en rejäl bit av en mjukkaka jag köpte (ja, jag orkar inte baka själv...) och en liten "pusta ut" -stund.

Kanske jag till och med tar en powernap som det så fint heter nuförtiden... eller som i min barndom, mamma satte äggklockan på tio minuter och sa: väck mig då det ringer...

Nånä, inte kan jag ju vara så trött. Fast egentligen, jag har ju faktiskt hunnit vara några timmar på jobb också... tills solen började komma runt hörnet och man började ana hur varmt det skulle bli. För den där kylanläggningen i väggen vill jag inte gärna sätta på, då får jag nog problem med nacken...

Men nu var det ju inte läge för gnäll.
Det var ett åtminstone en aning rensat potatisland, nybryggt kaffe och en färsk kaka, och vackert sommarväder och kanske nån hästkontakt i närheten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar