Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 18 juli 2015

Mrs Scott meets a Finnish prästkrage...

Ja, aklejan heter Mrs Scott enligt fröpåsen. Och prästkragen har sått sig själv nånstansifrån. Vild kanske. Men de verkar trivas tillsammans så jag ids inte skilja dem åt även om det ser lite rörigt ut i rabatten. :)

Det finns blomsamlare och så finns det blomsamlare.
Jag nämnde visst för nån tid sen om att det finns hemsidor på nätet som berättar om hundratals olika nävor, som vissa samlar på.
I min ungdom hörde jag om en man som samlade på aklejor. Och när han via sitt arbete besökte min hemgård så kom han överens med min mamma att han skulle få hämta en av hennes sorter. Det var tydligen nån sort eller färg (mer troligt) som han inte hade då. Förstod inte det där, men nu börjar jag ana att man kan vara intresserad av sånt. :) Ålderstecken??

Vackert hur som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar