Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 17 april 2020

Utsikt över mitt köksbord...

... eller bara en liten del av det. Det ryms också...

... obetalda räkningar, laddningssladdar, pennor i gammalt slitet pennfodral, penal heter det väl? och så ett nästan fullklottrat litet anteckningshäfte, en dator till, en sprutkanna med vatten, en irländsk tinflute, och en halvdöd nyårsblomma...

Intresseklubben antecknar :).

Vad jag gör med sprutkannan med vatten? Hah! När de två pojkkatterna ryker ihop och blir alltför högljudda och sprider ut pälstofsar runtom i rummet, då tar jag sprutkannan och sprejar så där lagom mycket på båda så de kyls ner lite. Det hjälper ibland riktigt bra, ibland hjälper det bara för ca två sekunder.

Den irländska flöjten, tja, nu just är den inte i användning, men jag gillar åsynen, så den får vara kvar, den tar ändå så lite plats.

Och vad gör jag med garnen? Jo, det var ju den där stramaljtavlan jag började med. Jag fick sen för mig att den skulle bland annat innehålla en liten fläck fint gräs med sommarblommor, så jag måste söka reda på såna färger också i mitt restgarnsförråd. Svårast att hitta var det gröna garnet. Det märks att jag inte gillar grönt i tröjor och annat stickat/virkat. Men så mindes jag att jag en gång för länge sen fick en hel kasse full med yllebrodergarn, att till exempel brodera på filttyg och sånt med. Och se där fanns några mer lämpliga gröna nyanser än det mossgröna murriga som jag hade i mina vanliga garnkassar.

Hästen på tavlan är klar, och ramen, och himlen, men jag har lite blommor och grönt kvar, den sista finishen, som man inte får ha för bråttom med, för då kan det bli fel. Och att riva upp stramaljsömnad är inte kul.

Sånt har jag för mig. Medan man väntar att tiden ska gå och det konstiga undantagstillståndet ska upphävas. Tur att det finns garn... :).

Ha det gott och ha tålamod att vara försiktiga!

2 kommentarer:

  1. Jag håller mig till vardagsrumsbordet, köksbordet måste ju rensas ibland då man ska äta eller dricka kaffe. :) Saknar dina inlägg...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja se det är det "stora" köksbordet som är överfullt, där blir det kaffe om vi är så många att vi inte ryms runt "lilla" köksbordet... som nog alltid är ledigt, om inte nån katt hoppat upp och breder ut sig medan gårdsplanen vaktas :)... Och jo, jag saknar också att få skriva av mig ;) men det är så mycket att göra på utsidan just nu så det är svårt att få tid med allt... Ha det gott!

      Radera