Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 10 oktober 2021

Stjärnorna på slott... jag menar, i granen...

... som så många år förut. Ska det vara så också i år? Eller har det också ändrat som så mycket annat?
Någon kanske undrar om jag tagit fel på datum och bild och rubrik?
Egentligen jo, men eftersom nejdens första utejulgran tändes just denna helg så tänkte jag, varför inte sätta en julgransbild?

Jag ljuger inte om utegranen.
Men lite fundersam blev jag över egen gårdsplan, alla oräfsade löv, allt jag hade tänkt hinna med innan snön. Och så kollar jag lite oroligt i väderprognoserna jag hittar på olika sajter och får bara konstatera att jo, de lovar minusgrader på natten de närmaste veckorna...

Håhåja, det blir att sätta fart på om man ska hinna med allt.
Hur var det nu igen med det där knepiga fönstret som jag så länge, minst ett halvår, planerat tvätta noggrant innan hösten?
Hah! Det bidde väl inget i år då heller.

Men nej, jag behöver inte ge upp hoppet än, men lite bättre planering skulle kanske inte skada.

Hoppas ni har läget under kontroll ;).
Och om ni inte har det, så ta en chokladbit eller en smörgås och tänk efter, kanske det inte är panik med allt det där man borde i alla fall, vissa saker går att skjuta upp. Andra får tycka vad de vill.

Önskar er en bra början på veckan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar